pw

Alla inlägg under januari 2011

Av Päivi - 29 januari 2011 14:08

Jo alla hjärtans dag närmar sig   och då måste man ju börja tillverka saker till alla man älskar!

I år satsar jag  på necessärer, som jag sedan tänkte lägga något trevlig i till det två minsta och till syster.

Så här blev systers, sydd av restremsor:

 

 

      

 

Här Cassandras, sydd av ett passande kärlekstyg:

 

      

 

Nu återstår Caspers (bild kommer så snart den är klar) Och sedan måste jag hitta på något till de stora pojkarna, eftersom jag inte tror de behöver nessesärer. Kanske blir enkla påsar att lägga nåt kul i...

 

Vi har ju en liten omröstning i klubben om vad som ska sys kommande syhelg. Om "annat allahjärtansdagprojekt" vinner blir det dessa nessar ni får sy      

 

Önskar alla en fortsatt trevlig helg!

Av Päivi - 22 januari 2011 08:50

God morgon


Så närmar sig syhelgen i klubben (12- 13 februari) och jag funderar i vanlig ordning på vad jag ska hitta på för kul till Er alla klubbare...

Jag har tre förslag egentligen och Ni avgör.

Förslag nr ett är pennfodralet

      

Förslag nr två är förvaringen för väggen (barnrum, badrum, syrum etc.)

    

Och förslag nr tre är ett helt nytt projekt som får bli gå Allahjärtansdag-anda, vad exakt det blir vet jag inte. Löpare, bonad eller något annat hjärtligt :-D


Har du även tips på vad detta allahjärtansdag projekt skulle kunna vara? Lämna det gärna i kommentarer.


Ni bestämmer! För att enkelt kunna räkna rösterna har jag lagt en "Poll" i gruppens Yahoo. Om du lämnar en kommentar här (vilket är supertrevligt!) så glöm inte även gå in och rösta på Yahoo, eftersom det är de rösterna som räknas. Fram till 1 februari pågår omröstningen.


Kramar Päivi

Av Päivi - 20 januari 2011 20:22

Lite synd att Zoomin försvinner som gratisfunktion, envis som man är vägrar man betala (en hel hundring i månaden LOL) så då får man ta och börja blogga. Igen för min del, tidigare har det inte funkat så bra. Men men nya friska tag   


Nytt år och några nya projekt har faktiskt blivit till. Eftersom det inte gått att ladda upp dem på Zoomin har de hitintills inte publiserats.


Idag har jag sytt och fotat något jag själv tycker blev sött och då fick jag ju anstränga mig för att få till denna blogg... Här är bild, båda sidor, och inuti. Att det är ett pennfodral ser ni väl..? Stängd är båda sidor av den ett kuvert med applicerade "frimärken" som rolig detalj.


  


Quiltkramar Päivi

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv något trevligt !


Skapa flashcards