pw

Alla inlägg under februari 2011

Av Päivi - 9 februari 2011 19:51

Sonen tycker om att rita- var kan han ha fått det ifrån   så när han bad mig sy en kudde av hans teckning blev jag Jätteglad. Undrar hur länge det håller i sig att de vill ha sydda saker av mamma... Nu är han tolv, gullefjunet och här är hans snygga kudde

Hans kommentar var bäst: "Fett snygg, fett snygg! Nu är jag också designer"     

Av Päivi - 8 februari 2011 14:33

Igår ritade jag applikationer och idag sydde jag, det blev en bonad med en skön

 kossa  


  


Hade tjockare vadd i bonaden för att få volym på kossan och quiltningen och är spernöjd med det resultatet. 



Eftersom Quiltklubben fyller 3 år på måndag firar vi jubileet med detta mönster, som alla medlemmar kommer att få som tack för de gångna tre åren! Så ha lite tålamod, det kommer så snart mönstret är klart.


Nu står städning högt på kurs här...


Kramar Päivi


Av Päivi - 1 februari 2011 16:01

Trötthet och vinter... Bläh! Denna vinter har varit så mörk, lång och tung! Hela min kropp och själ längtar till vår och ljus nu.

Jusst nu är det mörkt och tungt, men har ändå kämpat emot idag och faktiskt sytt. Och tro det eller ej men det hjälper   känns genast lite mindre mörkt.


Mönstret är nästan klart med och denna ska lille Casper få till sina pennor, alla nöjda och glada.

  

På torsdag fyller nästa, Filip blir 11 år. Det ska vi fira med   torsdag och söndag, lite att stå i med andra ord. "Tur" är att jag lämnat över ansvaret för barnkalaset på bollhallen (söndag) till hans pappa och min syster, man får inte vara dum...


Kramar Päivi

Ovido - Quiz & Flashcards